2022. október 09. 10:20 - francisgourmet

Keresem a helyem: Budapest Coffee Stand - Gutenberg

img_7323.jpg

Ott van például a Gutenberg, a Budapest Coffee Stand egyik egysége. Már nem emlékszem, hogy olvastam róla valahol, vagy csak épp utamba akadt. Abban az időben, néhány évvel ezelőtt épp Pestre jártam filmsuliba, és javában benne voltam a főváros felfedezésében. Nyolc hónapon keresztül szinte minden péntekemet és/vagy szombatomat ott töltöttem. Az órák legtöbbször a VIII. kerület Palotanegyed részében voltak, így a leggyakoribb forgatókönyv szerint a Rákóczi téri villamosmegállótól gyalogosan róttam a kis utcákat. Nem is kellett sokat sétálnom, hogy felbukkanjon a Gutenberg tér (mert hogy innen a név) büszkesége. Pöttöm hely, épp csak egy odúnyi, elfér benne egy szék, egy kávégép, egy kis szekrény, meg néhány tálca - mégis az első pillanattól megfogott benne valami. Az egyik a magától értetődő kedvesség volt: akárhányszor jártam ott eddig, és akárki is szolgált ki, mindig jobb kedvem lett tőle. A másik természetesen a kávé. Több termőhelyről érkezik az alapanyag, de eddig minden alkalommal ízlett a megrögzötten kért cappuccinóm. Sőt, tulajdonképpen az egyik legjobb kávét kapom itt, amit valaha kóstoltam, sosem csalódtam még. A harmadik pedig a járulékos péksüti. Nem ők készítik ugyan, hanem valahonnan hozatják (megkérdeztem: mostanában épp a Manu Bakers Clubtól), de minden morzsája igazi ajándék. A legtöbben elvitelre kérik a kávét a csöppnyi hely miatt, de a biztonság kedvéért van néhány asztalka is, ha valaki pár percre le szeretne ülni. A sors dupla fintora, hogy időközben elirigyelték tőlük az eredeti helyüket (valószínűleg mások is észrevették az általam fentebb felsorolt pozitívumokat), így kénytelenek voltak újat keresni - ami (ezt figyeld!) nagyjából tíz méterre van a korábbitól, a Gutenberg tér egy másik sarkán. Egészen megdöbbentő, hogyan varázsolták oda magukat a zeneműbolt oldalába, de most már olyan, mintha mindig is ott lettek volna.

Szóval a Gutenberg az én egyik helyem. Amikor időnként felbukkanok Budapesten, mindig belecsempészem valahogy a programjaim közé azt a néhány perces megállót. Mert tudom, hogy ha a Gutenberg tér sarkánál járok, egy picit haza is értem.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://kultmutato.blog.hu/api/trackback/id/tr9117836345

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása